
Inhoud
I. Algemeen
II. Contractering
III. Toepasselijkheid
IV. Financieel
V. Domeinen
VI. Aansprakelijkheid
VII. Gegevensintegriteit
VIII. Ondersteuning / Assistentie
IX. Regels voor het RESELLER-plan / VPS-plan
X. Inhoudsbeleid
XI. Gebruikbeleid
XII. Hulpbronnen
XIII. Geldigheid
I. Algemeen
Het gebruik van het woord "Hostico" in deze algemene voorwaarden identificeert het bedrijf S.C. Awesome Projects S.R.L. gevestigd in Maramureș, Sighetu Marmației, Str. Mihai Viteazu nr. 8 als de dienstverlener. De door Hostico aangeboden diensten zijn gericht op individuen, rechtspersonen, juridische instellingen, enz., die de wettelijke capaciteit hebben om deel uit te maken van een contractuele samenwerking. Voorwaarden, bepalingen en beschrijvingen van de werking van de aangeboden diensten waar in dit document naar wordt verwezen in de vorm van externe links, maken een integraal onderdeel uit van deze Algemene Voorwaarden. Aanvullende voorwaarden en bepalingen, zelfs als deze bekend zijn, maken geen deel uit van dit document tenzij ze uitdrukkelijk worden ingevoerd en wederzijds erkend.
Hostico is de enige eigenaar van alle materialen en informatie die beschikbaar zijn op de Website. Klanten of bezoekers van de Website kunnen dergelijk materiaal of delen daarvan niet kopiëren, reproduceren, distribueren, openbaar communiceren of heruitzenden, in welke vorm en op welke manier dan ook.
Hostico behoudt zich het recht voor om de geleverde diensten op te schorten in het geval van schending van de onderstaande bepalingen of bij gebrek aan een tijdig antwoord met betrekking tot deze schendingen. Daarnaast behoudt Hostico zich het recht voor om de informatie van de klant bekend te maken in overeenstemming met Privacybeleid om te voldoen aan eventuele wettelijke vereisten. In het geval dat deze bekendmaking niet vertrouwelijk moet blijven, zal de klant hierover op de hoogte worden gesteld.
Hostico behoudt zich het recht voor om elk account met een opzegtermijn van 15 dagen te verwijderen. Elke term die niet in dit document staat, staat open voor interpretatie en wijziging door Hostico zonder voorafgaande kennisgeving.
II. Contracteren
Acceptatie vooraf van deze Algemene Voorwaarden is noodzakelijk voor elke inspanning met betrekking tot de aankoop van diensten aangeboden door Hostico. Op het moment van het plaatsen van een bestelling, gaat de klant de initiatie van een contractuele samenwerking met Hostico aan. Wij zullen deze initiatie onmiddellijk bevestigen, maar deze bevestiging vertegenwoordigt geen verplichting voor de klant of Hostico om door te gaan met de activatie van de bestelling. Wij behouden ons het recht voor om een bestelling van een klant te accepteren of te weigeren na onderzoek van de authenticiteit en het niveau van vertrouwen dat de klant met betrekking tot de bestelling presenteert.
Door een bestelling te plaatsen, verklaart en garandeert de klant op eigen verantwoordelijkheid dat zij de wettelijke capaciteit hebben om de door Hostico aangeboden diensten voor zichzelf of voor het bedrijf dat zij vertegenwoordigen aan te schaffen.
Zij zijn verplicht om alle velden met betrekking tot hun identificatie in te vullen met correcte en geldige gegevens, die nodig zijn voor de samenwerking met Hostico. De klant is zich ervan bewust dat het verstrekken van onjuiste of onvolledige informatie gevolgen kan hebben voor het vermogen van Hostico om de gecontracteerde diensten te leveren en in bepaalde situaties kan leiden tot de weigering van activatie van deze diensten door Hostico. De door de klant ingevoerde gegevens worden verwerkt en beheerd volgens het Privacybeleid en de Gegevensverwerkingsovereenkomst.
III. Toepasselijkheid
Deze bepalingen zijn van toepassing op alle klanten van Hostico, houders van een van de pakketten of diensten aangeboden op de website, het gebruik van de geleverde diensten vindt alleen plaats volgens deze Algemene Voorwaarden, welke van toepassing zijn op alle contractuele relaties tussen de klant en Hostico. De wet waaronder deze voorwaarden functioneren is de geldende wet op het moment van aanvang van de samenwerking. De door Hostico aangeboden diensten binnen het contract zijn de diensten die beschikbaar zijn op de website Hostico.
Het identificeren van alle mogelijke interpretaties van deze Algemene Voorwaarden, evenals het dekken van alle mogelijke situaties die zich kunnen voordoen, is bijna onmogelijk. Daarom valt elke situatie of voorwaarde die niet rechtstreeks of onrechtstreeks in dit document wordt gepresenteerd of behandeld, onder de interpretatie van Hostico.
IV. Financieel
Algemeen
De huidige tarieven zijn die vermeld op de Hostico website.
Afhankelijk van de gekozen service kan de factureringsperiode variëren. Alle betalingen zullen worden gedaan op basis van de pro forma factuur die door Hostico is uitgegeven. De klant stemt ermee in om vooraf te betalen voor de diensten voor de periode waarin deze worden geleverd.
Ongeacht de valuta die wordt gebruikt om de tarieven weer te geven, worden facturen en betalingen verwerkt in RON tegen de BNR wisselkoers op de factuurdatum, conform de toepasselijke wetgeving.
Verzending
Facturen worden in elektronische vorm per e-mail als bijlagen verzonden en kunnen op elk moment vanaf het klantenaccount worden gedownload. Op verzoek kunnen ze ook met de handtekening van het bevoegde personeel worden verzonden. In het geval dat de klant verzoekt om de facturen in fysieke vorm te laten verzenden, komen de verzendkosten voor rekening van de klant.
Uitstel/Schorsing/Hernieuwing
De hostingdiensten die door Hostico worden aangeboden, zijn standaard 7 dagen actief na de vervaldatum die op de pro forma factuur is vermeld.
De diensten die Hostico bij andere aanbieders aanschaft (bijv. domeinen, licenties, SSL-certificaten) kunnen alleen op het moment van betaling worden verlengd, met een vervalperiode die gelijk is aan de vervaldatum op de pro forma factuur.
Klanten hebben de mogelijkheid om op elk moment uitstel van betaling voor de hostingdiensten van Hostico aan te vragen. Het uitstel kan worden verleend voor een maximale periode van 14 dagen vanaf de vervaldatum die verband houdt met het hostingpakket. In uitzonderlijke gevallen, na een gedetailleerde beoordeling van de situatie door het Hostico-supportteam, kan een mogelijke uitzondering worden overwogen, waarbij een uitstel van betaling wordt verleend dat meer dan 14 dagen bedraagt.
Klantenaccounts die de servicekosten niet uiterlijk 7 dagen na de vervaldatum zoals vermeld op de pro forma factuur hebben betaald, zullen automatisch worden geschorst in het ontbreken van bewijs van betaling of een verzoek om uitstel.
Bewijs van betaling resulteert alleen in de activatie/reactivatie van de bestelde/ingehouden diensten, de fiscale factuur wordt alleen op het moment uitgegeven dat het betaalde bedrag zichtbaar is op een van de bankrekeningen van Hostico.
Hostico behoudt zich het recht voor om accounts alleen opnieuw te openen/reactiveren na volledige betaling van alle verschuldigde bedragen door de klant.
Niet-betaling
Hostico behoudt zich het recht voor om het geldigheidsperiode van de voorafbetaalde diensten te verminderen om bedragen die de klant verschuldigd is voor geleverde maar niet betaalde diensten te compenseren.
Compensatie via deze methode zal gebaseerd zijn op de uitgereikte proforma-facturen.
Hostico behoudt zich het recht voor om het account van de klant op te schorten in het geval van niet-betaling van de factuur op de vervaldatum die op de uitgereikte factuur staat aangegeven.
Als de niet-betaling langer dan 30 dagen aanhoudt, zal het account samen met alle bestaande gegevens daarop automatisch van de server worden verwijderd.
Elke latere aanvraag met betrekking tot het verkrijgen of herstellen van gegevens op het account op het moment van verwijdering, in het geval dat er nog een back-up voor deze bestaat, zal worden behandeld binnen een minimum van 2 uur ondersteuning voor gedeelde pakketten zonder Reseller-rechten, respectievelijk 4 uur ondersteuning voor pakketten met Reseller-rechten of VPS.
De extra tijd die nodig is, zal afhangen van het type hostingpakket en de hoeveelheid bijbehorende gegevens.
Het vereiste aantal ondersteuningsuren dat nodig is voor herstel zal worden bepaald en gecommuniceerd aan de klant na een analyse uitgevoerd door de technische medewerkers van Hostico.
Upgrade / Downgrade
De klant heeft de mogelijkheid om de aangekochte diensten op elk moment te upgraden of te downgraden. Voor een upgrade wordt alleen het verschil tussen het initiële pakket en het pakket waarheen de upgrade wordt gemaakt in rekening gebracht voor de resterende tijd die vooruitbetaald is voor het initiële pakket. Voor een downgrade kan het resterende krediet worden gebruikt om de bijbehorende dienst te verlengen, maar we raden aan om het Hostico-team te raadplegen over uw specifieke behoeften voordat u deze operaties uitvoert.
Het krediet voor een downgrade wordt alleen berekend voor de hele maanden die vooruit zijn betaald, in relatie tot de datum van het verzoek om de operatie en de volgende vervaldatum.
Upgrade/downgrade-operaties of overgangen naar een nieuw aanbod worden gratis uitgevoerd, maar slechts één keer binnen een periode van 60 dagen. In het geval van een nieuw verzoek van dit type tijdens die periode, behoudt Hostico zich het recht voor om kosten in rekening te brengen voor de procedure binnen de ondersteuningsuren.
Upgrade/downgrade-operaties die accountconsolidaties met zich meebrengen, ongeacht de tijdsperiode waarin ze worden uitgevoerd, worden in rekening gebracht binnen de aangekochte ondersteuningsuren.
Upgrade/downgrade-operaties die het wijzigen van het bedieningspaneel inhouden, uitgevoerd op verzoek van de klant, worden in rekening gebracht binnen de aangekochte ondersteuningsuren.
De diensten waarvoor de presentatie waarden tussen een minimum en maximum gebruikt ('van' - 'tot') hebben de prijs weergegeven voor de minimumwaarden. De beschikbare waarden tot de gepresenteerde maximum kunnen zowel tijdens het bestelproces als later tegen een vergoeding worden geselecteerd.
Terugbetaling
De klant heeft het recht om op elk moment een terugbetaling te verzoeken voor de aan Hostico betaalde diensten, echter, hun terugbetaling zal plaatsvinden onder de volgende voorwaarden:
- als de aanvraag binnen 30 kalenderdagen na de activering van de bestelling wordt gedaan, zal de klant het volledige bedrag worden terugbetaald, behalve in gevallen die verband houden met gegevensmigratie van een externe leverancier; in dit geval wordt het bedrag dat overeenkomt met de noodzakelijke assistentie-uren voor de overdracht ingehouden;
- als het verzoek meer dan 30 kalenderdagen na de activering van de bestelling van de klant wordt gedaan, wordt alleen het bedrag voor de resterende volledige maanden die zijn betaald (in relatie tot de datum van het verzoek om de operatie en de volgende vervaldatum) terugbetaald;
- Als de aanvraag voor de betreffende domeinnaam al is gedaan, krijgt de klant alleen het bedrag terug voor de resterende volle maanden die zijn betaald (gerelateerd aan de datum van de aanvraag voor de operatie en de volgende vervaldatum);
- als het verzoek al is gedaan door de betreffende klant, zullen zij alleen worden terugbetaald voor de resterende volledige maanden die zijn betaald (in relatie tot de datum van het operationele verzoek en de volgende vervaldatum);
- Als de klant profiteert van een aanbieding die gratis diensten omvat (bijv. domeinen, licenties, ssl-certificaten), wordt hun waarde afgetrokken van het totale bedrag dat moet worden terugbetaald.
Bedragen die zijn betaald, worden niet terugbetaald voor:
- diensten die via Hostico worden aangeschaft in het geval van de levering of reservering van deze diensten door Hostico. De diensten die in deze categorie vallen, zijn onder meer: domeinregistratie en -vernieuwing, softwarelicenties, ssl-certificaten, enz.;
- het herstellen van back-upkopieën gerelateerd aan hostingaccounts na hun verwijdering, ongeacht de reden die heeft geleid tot hun verwijdering;
- diensten geschorst of beëindigd als gevolg van het schenden van deze algemene voorwaarden, ongeacht of ze direct zijn ontdekt door leden van het Hostico-team of zijn gemeld door een derde partij;
Het gevraagde bedrag zal door Hostico binnen maximaal 15 werkdagen worden verwerkt op de rekening van waaruit het is betaald of op een andere door de cliënt aangegeven rekening;
De terugbetaling zal op het moment van verwerking worden bevestigd door het uitgeven van een correctiefactuur die het equivalente bedrag van het te retourneren bedrag vertegenwoordigt;
De periode tussen de uitgifte van de correctie en de daadwerkelijke bijschrijving van het betreffende bedrag op de rekening van de cliënt ligt niet onder controle van Hostico, aangezien deze wordt bepaald door interbancaire transferprocedures en -periodes;
Van het bedrag dat moet worden terugbetaald, zal elk bedrag dat door de klant verschuldigd is op basis van onbetaalde proforma-facturen die zijn uitgegeven voor geleverde diensten, worden ingehouden.
Tariefwijzigingen
Wij behouden ons het recht voor om de tarieven die voor de op de site gepresenteerde diensten worden toegepast, te allen tijde te wijzigen.
In het geval dat de nieuwe tarieven van toepassing zijn op de huidige diensten van de klanten, worden zij ten minste 30 kalenderdagen voordat deze in werking treden, op de hoogte gesteld.
Wat betreft de wijziging van de tarieven die van toepassing zijn op het afsluiten van nieuwe diensten, is de minimale kennisgevingsperiode ten minste 7 kalenderdagen.
Diensten die vooruitbetaald zijn, zullen niet worden beïnvloed door de tariefsveranderingen, behalve op het moment van hun verlenging.
In het geval van tariefwijzigingen die ook configuratiewijzigingen voor de afgesloten diensten met zich meebrengen, zullen deze worden overgedragen naar de nieuwe configuraties met overeenkomstige prijswaarden of configuraties die zo dicht mogelijk bij de bestaande configuraties liggen.
Betalingsverwerking
Afhankelijk van het type klant, de betalingsmethode, de datum van de transactie en de datum van incasso, kan het een automatisch of handmatig aanvraagproces inhouden. Met automatisch of handmatig verwerken verwijzen we naar de directe betrokkenheid van een Hostico verkoopoperator in de verwerkingsprocedure.
Fiscale facturen voor betalingen gedaan met een kaart zullen alleen worden uitgegeven tot de voorlaatste werkdag van de maand. Betalingen gedaan in de dagen daarna binnen dezelfde maand worden gelijkgesteld aan fiscale facturen die in de volgende kalendermaand worden uitgegeven, volgens hun verschijning op de bankafschrift.
Ongeacht de methode van betalingsverwerking of de datum van uitgifte van de fiscale factuur, zullen de betaalde diensten zo snel mogelijk worden geactiveerd door Hostico na bevestiging van de betaling van de betalingsverwerker.
Hostico biedt de mogelijkheid om kaartgegevens op te slaan op de platforms van partnerbetalingsverwerkers.
Zo kan de klant op elk moment een of meer kaarten aan zijn klantaccount toevoegen en deze gebruiken om facturen te betalen zonder het gehele betalingproces door te lopen door kaartgegevens in te voeren en vervolgens de betaling te bevestigen.
Bovendien kan de opgeslagen kaart, naast het handmatige gebruik voor de facturen van aangekochte diensten, ook worden ingesteld voor terugkerende betalingen van een of meer diensten, zodat zodra er een factuur voor die dienst wordt uitgegeven, het benodigde bedrag voor de vernieuwing automatisch van de bijbehorende kaart wordt afgeschreven.
Door het activeren van terugkerende betalingen verleent de klant Hostico het recht om het respectieve bedrag dat gelijk is aan de waarde van de vernieuwing van de dienst waarvoor de terugkerende betaling is geactiveerd, te innen of af te schrijven.
Terugkerende betalingen die worden geïnd en verwerkt, zijn onderhevig aan de algemene regels van het restitutiebeleid.
De uitgifte van proforma-invoicen gebeurt automatisch door Hostico op het moment van facturering van de diensten, op basis van de contactgegevens en facturatie-informatie met betrekking tot de dienst, gegevens ingevuld en verstrekt door de klant.
De informatie op de proforma-invoice (onbetaalde factuur) kan alleen door de klant worden gewijzigd zolang deze zich in de proforma-fase bevindt. Het wijzigen van deze informatie is niet meer mogelijk nadat de betaling is verwerkt en de fiscale factuur is uitgegeven.
Om ervoor te zorgen dat de informatie op de proforma-invoice ook op de fiscale factuur verschijnt, moeten de gegevens van de betaler uit de transactie, gegevens verstrekt door de bank en de betalingsverwerker, overeenkomen met deze. Anders zal de informatie op de fiscale factuur door Hostico worden gewijzigd zodat deze overeenkomt met de gegevens van de betaler.
Het is de verantwoordelijkheid van de klant om ervoor te zorgen dat op het moment van betaling de gegevens waaruit de betaling moet worden gedaan overeenkomen met die op de proforma-invoice.
In bepaalde situaties, als de gegevens van de betaler verschillen van die op de proforma-invoice, behoudt Hostico zich het recht voor om contact op te nemen met de klant voor verduidelijking van de situatie, met betrekking tot het verstrekken van aanvullende informatie voor nauwkeurige facturering.
Wijziging van de gegevens op de fiscale factuur is mogelijk met enkele uitzonderingen, voordat deze naar het nationale E-Factuur systeem worden verzonden, en alleen voor de huidige maand, voordat de boekhoudkundige situatie wordt ingediend.
Credit / Fondsen
De klant heeft de optie om bedragen op hun account te storten in de vorm van krediet of fondsen, die door de klant zullen worden gebruikt voor het betalen van toekomstige facturen.
De factuur die wordt gegenereerd voor het toevoegen van krediet zal onderhevig zijn aan de belastingwetgeving die van toepassing is op de klant, welke de toepassing en hoogte van het btw-tarief bepaalt.
Het krediet dat op de rekening van de klant is toegevoegd, zal de overeenkomstige betaalde btw niet bevatten, maar wanneer het krediet wordt gebruikt of toegepast om een factuur te betalen, hoeft de bestaande btw daarop niet te worden betaald.
Het gebruik en de toepassing van de bedragen zullen door de klant worden besloten en handmatig worden uitgevoerd, ze zullen niet automatisch worden gebruikt of toegepast.
Krediet kan alleen op facturen worden toegepast als de waarde gelijk aan of groter is dan het factuurbedrag vóór de toepassing van de btw. Gedeeltelijke betalingen, specifiek het gebruik van krediet om een factuur te betalen met een waarde die hoger is dan die van het krediet, zijn niet mogelijk.
In het geval dat een of meer van de diensten van de klant vooraf zijn vernieuwd of ze meer middelen hebben verbruikt dan toegewezen, behoudt Hostico zich het recht voor om deze bedragen te gebruiken voor de bijbehorende gegenereerde facturen.
De financiële status van het krediet/fonds is permanent beschikbaar in het klantenaccount.
Bij het gebruik van krediet om voor bepaalde diensten te betalen, zullen volgens de toepasselijke wetgeving de overeenkomstige pro forma facturen Service Provision Estimates worden.
Het enige moment waarop een belastingfactuur gerelateerd aan het krediet wordt uitgegeven, is op het moment van het genereren van een factuur voor het toevoegen ervan.
Het minimale bedrag dat kan worden gestort is €10,00 en het maximale bedrag is €1000,00. Ook mogen de totale beschikbare fondsen op enig moment niet hoger zijn dan €1000,00.
Promoties
In het geval van aanbiedingen met gratis producten/diensten, kunnen deze alleen worden gebruikt op de apparatuur en het netwerk van Hostico. In het geval van het overdragen van diensten naar andere aanbieders/registrars, zal de klant bedragen in rekening worden gebracht die gelijk zijn aan de activatie van deze diensten. Hostico behoudt zich het recht voor om de geldigheid van een promotionele aanbieding op elk moment te beëindigen.
Wat betreft de diensten die gratis worden aangeboden of die onder een actieve promotie vallen, zijn de aanbiedingen doorgaans alleen van toepassing voor het eerste jaar van gebruik, met de vereiste dat in het tweede jaar de volledige prijs van de dienst moet worden betaald als een verlenging gewenst is. Hostico kan elke dienst die het geschikt acht van deze regel voor onbepaalde tijd vrijstellen.
De uitgifte van facturen, evenals de activatie of heractivatie van de gerelateerde diensten, zal plaatsvinden tijdens de werktijden van de commerciële afdeling, met uitzondering van feestdagen en wettelijke vrije dagen.
In geval van schending van de gepresenteerde voorwaarden, behoudt Hostico zich het recht voor om terugbetalingen aan de klant te blokkeren.
Promotionele Coupons
Promotiebonnen zijn gestructureerd in verschillende categorieën op basis van geldigheidsduur, mogelijk aantal keren gebruik en de lanceringsdatum. Deze pagina toont beschikbare promotiebonnen op regelmatige tijdstippen samen met de hostingpakketten/-diensten en de perioden waarop ze van toepassing zijn.
- Wekelijkse Coupons
Elke week van maandag tot zondag wordt er een hostingpakket willekeurig gekozen dat profiteert van een promotiecoupon. Het kortingsbedrag en de minimale aankoopperiode zullen wekelijks variëren, waardoor er direct de mogelijkheid wordt geboden om het juiste pakket tegen een verlaagde prijs te kiezen.
- Flash Coupons
Deze coupons zijn slechts 24 uur geldig, maar de korte geldigheidsduur zal worden gecompenseerd door het hogere percentage van de korting vergeleken met de andere coupons.
- Maandelijkse Coupons
Vanwege het feit dat niet iedereen de nodige middelen heeft om kortlopende kortingsbonnen te identificeren, hebben we besloten klanten elke maand aanbiedingen te bieden op alle hostingpakketten. De belangrijkste factor voor deze korting zal de factureringsperiode zijn en niet het gekozen pakket.
- Feestdagen Coupons
Enkele feestdagen verdienen het om gevierd te worden! Ter gelegenheid hiervan zal Hostico kortingsbonnen aanbieden op het gehele assortiment van hosting/webdiensten.
- Beperkte Coupons
In tegenstelling tot de andere coupons die eerder zijn gepresenteerd, zijn deze niet beperkt door een tijdsbestek, maar door het aantal keren dat ze gebruikt kunnen worden. Elke coupon in deze categorie kan, eenmaal uitgeput, niet meer opnieuw worden gebruikt.
Algemene voorwaarden voor het gebruik van promotionele coupons:
- promotionele coupons zijn beschikbaar voor alle natuurlijke personen en rechtspersonen
- de korting zal alleen worden toegepast op nieuwe hostingbestellingen
- de activiteit van de site moet voldoen aan de Hostico Algemene Voorwaarden
- coupons kunnen niet met terugwerkende kracht worden toegepast
- coupons kunnen niet worden gecombineerd met andere coupons of andere kortingen die door Hostico of derden worden aangeboden
- coupons zijn alleen van toepassing op de eerste aangekochte periode
- de kortingsbonnen zijn alleen van toepassing op Hostico hostingpakketten en private servers
- de gratis aangeboden diensten/producten in het aangeschafte hostingpakket komen niet in aanmerking voor korting
- coupons zijn niet van toepassing op upgradebestellingen
V. Domeinen
Met betrekking tot de relatie vanuit het perspectief van domeinnaamregistratie/-vernieuwing, is onze verantwoordelijkheid beperkt tot het bieden van de service voor het kopen/vernieuwen van de domeinnaam.
Hostico kan en zal de legaliteit van de domeinnaamregistratie niet verifiëren, de enige controle die door Hostico wordt uitgevoerd, is de beschikbaarheid van de domeinnaam voor registratie. Het controleren van de gekozen domeinnaam voor registratie met betrekking tot de schending van bepaalde wetten en de schending van intellectuele eigendomsrechten van derden is de verantwoordelijkheid van de klant.
Tenzij anders voorzien door het indienen van afzonderlijke gegevens via het betreffende bestelformulier of door schriftelijke communicatie aan Hostico, zal de registratie van domeinen plaatsvinden op basis van de identificatiegegevens die in het klantenaccount aanwezig zijn. De klant wordt daardoor zowel de rechtmatige eigenaar van de geregistreerde domeinen als wettelijk verantwoordelijk voor hen.
De huidige toewijzing van het domein valt niet onder de invloed of controle van Hostico, en de klant kan er zeker van zijn dat de registratie/vernieuwing alleen heeft plaatsgevonden op het moment dat deze operatie door ons werd bevestigd.
Hostico aanvaardt geen verantwoordelijkheid en biedt geen enkele garantie met betrekking tot de registratie/vernieuwing van domeinen.
Domeinnaame-extensies worden beheerd door een veelheid aan verschillende organisaties. Elke organisatie heeft zijn eigen voorwaarden voor registratie, beheer en geschillen. Voor een succesvolle registratie/verlengen moet de klant de informatie en documenten verstrekken die door de leden van het Hostico-team zijn gevraagd, en nauwgezet hun instructies volgen.
Zodra het domein voor een vooraf bepaalde periode is geregistreerd, is het eigendom van de klant in de vorm van de gekozen tekenreeks. Het is niet mogelijk om domeinnamen te wijzigen na de registratie of bevestiging van overdracht.
De gedetailleerde vereisten voor elke extensie die door Hostico wordt aangeboden, kunnen worden bekeken door domeinvoorwaarden te bezoeken
De betaling voor domeinvernieuwingen moet voor de vervaldatum met betrekking tot de proforma-factuur worden gedaan, specifiek de vervaldatum, om situaties te vermijden waarin het domein niet meer kan worden vernieuwd. De data die in de beschrijving van de factuur of in de inhoud ervan worden weergegeven, vertegenwoordigen in geen geval de deadline en mogen niet als een betalingsdeadline worden beschouwd. De informatie in de beschrijving zijn alleen schattingen die door domeinregistrars worden verstrekt met betrekking tot hun geldigheid en is uitsluitend opgenomen voor de algemene informatie van de klant.
In het geval dat het domein na de vervaldatum wordt betaald, wijst Hostico enige verantwoordelijkheid af voor extra kosten die door de registrar in rekening worden gebracht voor de heractivatie/vernieuwing van het domein.
Als het gecontracteerde domein niet correct wordt vernieuwd en daardoor beschikbaar komt op de markt en wordt geregistreerd door anderen als gevolg van een actie of het gebrek daaraan door Hostico of een technische storing die kan optreden, is Hostico niet aansprakelijk voor de verliezen die de gebruiker lijdt.
In het geval dat de gebruiker verlies lijdt als gevolg van de onbereikbaarheid van het domein gedurende een bepaalde periode of het geregistreerd zijn door andere partijen, zal de schadevergoeding die door Hostico wordt verleend niet hoger zijn dan het bedrag dat oorspronkelijk voor het domein is betaald, volgens de waarde die op de factuur is vermeld. De constatering moet binnen 30 dagen na de datum waarop de situatie werd opgemerkt schriftelijk aan Hostico worden meegedeeld.
Hostico aanvaardt geen verantwoordelijkheid voor de beschikbaarheid van domeinnamen gedurende de tijdsperiode tussen de plaatsing van de bestelling en de daadwerkelijke betaling voor de domeinregistratie. De domeinregistratieservice opereert wereldwijd op basis van "wie het eerst komt, het eerst maalt".
Het registreren van een domeinnaam verleent geen immuniteit in het geval van bezwaren met betrekking tot de registratie, reservering of het gebruik van die domeinnaam. In het geval van een geschil over een domeinnaam zal Hostico de partijen rechtstreeks met elkaar in contact brengen om de situatie op een minnelijke manier op te lossen.
Als de twee partijen geen consensus bereiken, kan het geschil worden opgelost door naar de rechter te stappen.
Gedurende het verloop van het minnelijke of juridische geschil zal de klant Hostico's onschuld handhaven en accepteert hij dat Hostico alle maatregelen kan nemen die nodig worden geacht om zijn belangen te beschermen, inclusief maar niet beperkt tot het blokkeren, verwijderen of overdragen van de domeinnaam.
Vanwege de manier waarop de Hostico DNS-service werkt voor gedeelde pakketten via de DNS-cluster, kunnen er geen 2 domeinen met dezelfde naam op de Hostico-servers zijn. Deze situatie kan een probleem vormen als er een record van een verlopen domein op de Hostico DNS-servers is en een derde partij een bestelling plaatst voor het hosten van de betreffende domeinnaam. In dit geval, om de geplaatste bestelling te honoreren, zal Hostico contact opnemen met de eigenaar van het hosting van het verlopen domein om zijn DNS-record te verwijderen. Als de klant niet reageert op dit verzoek, behoudt Hostico zich het recht voor om het DNS-record van het domein van zijn servers te verwijderen. Deze actie heeft op geen enkele manier invloed op de opgeslagen informatie met betrekking tot het domein (website, mail, databases).
VI. Aansprakelijkheid
Hostico kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor schade veroorzaakt door de tijdelijke onbeschikbaarheid van apparatuur of het netwerk, ongeacht de reden voor deze onderbreking.
Deze bepaling omvat ook schade die voortvloeit uit de verslechtering of verlies van gegevens.
De klant gaat akkoord om ons te garanderen en ons schadeloos te stellen in verband met eventuele claims, schade, inclusief, maar niet beperkt tot, schade veroorzaakt aan derden, die het gevolg zijn van het gebruik van de diensten die schade toebrengen aan onze klant.
Hostico behoudt zich het recht voor om op elk moment van de dag korte onderhoudswerkzaamheden uit te voeren (5-10 minuten) om maatregelen te implementeren die gericht zijn op het verbeteren van de kenmerken (prestatie, veiligheid, betrouwbaarheid, enz.) van de aangeboden diensten. Deze werkzaamheden kunnen worden uitgevoerd zonder voorafgaande melding aan de getroffen klanten.
Hostico aanvaardt verantwoordelijkheid in het geval dat de onderbreking van de dienstverlening opzettelijk is veroorzaakt of het resultaat is van nalatigheid van het Hostico-team. De klant verklaart dat hij begrijpt en akkoord gaat dat het totale bedrag van de door hem geclaimde schade om welke reden dan ook van Hostico, en dat door Hostico betaald zou kunnen worden, op geen enkele manier en in geen geval het totale bedrag van de door de klant aan de provider betaalde vergoedingen op de laatste factuur voor de levering van de diensten waarvoor schadevergoeding wordt gevraagd, mag overschrijden.
De klant aanvaardt de verantwoordelijkheid voor eventuele schade die rechtstreeks of onrechtstreeks aan Hostico wordt toegebracht door het onjuist gebruik van de geleverde diensten en de schending van deze voorwaarden. Dit omvat, maar is niet beperkt tot, juridische kosten, advocatenhonoraria, notariskosten en andere uitgaven.
Hostico biedt via zijn website tutorials, configuratievoorbeelden en antwoorden over verschillende aspecten van de werking van bepaalde diensten, applicaties, besturingssystemen, controlepanelen, enz. Alle informatie in deze artikelen is getest en als geldig bevonden op het moment van publicatie, gebaseerd op de operationele modi op dat moment, de versies van de beschikbare applicaties op dat moment en de bestaande documentatie. Hostico garandeert niet dat de gepresenteerde of gewenste functionaliteit als gevolg van de in de artikelen beschreven stappen op een later tijdstip, op verschillende configuraties en op andere versies van de applicaties, zal worden bereikt en aanvaardt daarom geen aansprakelijkheid voor eventuele schade die kan voortvloeien uit de toepassing van de in de artikelen gepresenteerde informatie, ongeacht hun type.
De clientaccountbeheerapplicatie voor diensten biedt de functionaliteit om diensten die worden gehouden over te dragen naar een ander Hostico-clientaccount. Deze overdracht vereist toegang tot het account van de houder, omdat deze alleen van daaruit kan worden geïnitieerd en naar het e-mailadres dat aan het clientaccount is gekoppeld voor bevestiging van de overdracht. Als gevolg van de opgelegde beveiligingsmaatregelen aanvaardt Hostico geen aansprakelijkheid voor de uitgevoerde overdrachten. De eigenaar van de dienst is de klant die de dienst in zijn account heeft op het moment van verzoeken om informatie of acties met betrekking tot die dienst.
Hostico is niet verantwoordelijk en kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor het oplossen van bugs of incidenten tijdens interventies op de applicaties die worden gebruikt in het geval dat de fabrikanten/leveraars van die applicaties geen oplossing beschikbaar hebben voor het verhelpen van deze bugs of zij stoppen met het bieden van technische ondersteuning.
Hostico aanvaardt geen verantwoordelijkheid met betrekking tot de licenties van softwareproducten die door de Klant worden gebruikt, anders dan die welke door Hostico worden geleverd.
VII. Gegevensintegriteit
In het geval van gedeelde hostingaccounts en servers die door ons worden beheerd, zijn wij verantwoordelijk voor de beveiliging van de server, maar niet voor de toepassingen die door de klant zijn geïnstalleerd.
Hostico aanvaardt geen verantwoordelijkheid voor bestaande beveiligingslekken in de toepassingen van de klant en voor eventuele schade die voortvloeit uit hun exploitatie.
De verantwoordelijkheid in dit opzicht ligt bij de administrator, namelijk de ontwikkelaar van de toepassing.
Hostico aanvaardt geen verantwoordelijkheid voor de bescherming van persoonlijke elektronische apparaten die worden gebruikt om toegang te krijgen tot de gecontracteerde accounts/diensten. Het is de verantwoordelijkheid van de gebruiker om ervoor te zorgen dat zowel de toepassingen die op de hostingaccounts zijn geïnstalleerd/gebruikt als hun eigen apparaten zijn bijgewerkt en beveiligd.
De klant zal toegang hebben tot accounts via een combinatie van gebruikersnaam en wachtwoord. Zij zijn verantwoordelijk voor het veilig houden van deze informatie en andere gevoelige details.
De klant zal aansprakelijk worden gesteld voor misbruik dat voortvloeit uit het geautoriseerd of ongeautoriseerd gebruik van deze informatie. Als zij zich ervan bewust worden dat een ongeautoriseerde derde partij deze informatie kent, moeten zij deze onmiddellijk resetten.
De beschrijving van de voorwaarden waaronder back-ups worden gemaakt en bewaard is beschikbaar op Hostico backup.
Het moet echter worden opgemerkt dat we geen enkele garantie bieden voor de integriteit van de back-upkopieën, en de enige verantwoordelijkheid voor het bestaan van een back-upkopie van de gegevens ligt bij de eigenaar van die gegevens.
VIII. Ondersteuning / Hulp
Identificatie
De ondersteuning voor de aangeboden diensten is beschikbaar via de methoden en tijdens de tijdsperiode die worden gepresenteerd op de contact pagina, ongeacht het type dienst dat is gecontracteerd.
Afhankelijk van de gevraagde informatie en/of verrichte handelingen, kunnen Hostico-operators overgaan tot het identificeren van de klant als de houder van de diensten die onderwerp zijn van hun aanvragen.
De identificatiemethoden variëren afhankelijk van de contactmethode die door de klant wordt gebruikt, als volgt:
- telefoon - verzoek om informatie in het klantenaccount en de ondersteuning PIN
- chat - inloggen op het klantenaccount
- respectieve e-mail en ticket - gebruik de mailbox die aan het klantaccount is gekoppeld voor het indienen van verzoeken
Het niet voldoen aan de verzoeken van Hostico belemmert de identificatie van eigendomsrechten en zal resulteren in het onvermogen om te reageren op de ingediende verzoeken.
Reactietijd
Hostico probeert een responstijd van minder dan 60 minuten te bieden voor verzoeken die via e-mail of ticket zijn verzonden. Deze tijd kan echter worden beïnvloed door de complexiteit van het huidige probleem en het aantal bestaande verzoeken op dat moment.
Telefonische communicatie, evenals via de ondersteuningsapplicatie, hoewel het in real-time plaatsvindt, garandeert geen onmiddellijke oplossing van de gepresenteerde situatie.
Telefoonondersteuning
Telefonondersteuning kan niet worden gebruikt als een methode voor het onderzoeken of oplossen van situaties in realtime.
Elke aanvraag die een onderzoekstijd van meer dan 5 minuten vereist, zal worden doorgestuurd naar alternatieve ondersteuningskanalen.
Hostico behoudt zich het recht voor om de ondersteuning die aan een klant wordt verleend in uitzonderlijke gevallen te onderbreken, zoals:
- misbruik van ondersteuningsverzoeken
- onfatsoenlijke taal en gedrag van welke aard dan ook tegenover leden van het Hostico-team
Het classificeren van verzoeken als misbruikend of gedrag, als onfatsoenlijk of beledigend is de prerogatief van Hostico.
Elk verzoek dat buiten de reikwijdte van de ondersteuning valt die door Hostico wordt geboden binnen VPS Managed en Shared Hosting, zal worden behandeld tijdens de respectieve ondersteuningsuren van de Managed Hosting-service.
Deze verzoeken omvatten, maar zijn niet beperkt tot:
- configuraties van apparaten en mailclients
- ondersteuning bij geïnstalleerde toepassingen
- elke andere aanvraag buiten de reikwijdte van de standaard Hostico-ondersteuning
Klanten die Hostico-diensten aan derde partijen aanbieden, zijn verantwoordelijk voor het beheer van de diensten die aan die derde partij worden aangeboden en voor het waarborgen van de noodzakelijke technische ondersteuning.
Hostico zal in deze situaties geen technische ondersteuning bieden aan die derde partijen bij gebrek aan de mogelijkheid om de aard van de relatie tussen de Hostico-klant en de derde partij te identificeren en te bepalen.
VPS Hosting
De verantwoordelijkheid van Hostico binnen de VPS-diensten is beperkt tot de werking en het waarborgen van de internetverbinding van deze diensten. Diensten die op de VPS zijn geïnstalleerd, worden niet gedekt door Hostico, tenzij de Managed VPS-service is aangeschaft.
Behalve voor aanbiedingen of promoties waarbij ondersteuning als gratis binnen de VPS-diensten is opgegeven, is ondersteuning niet gratis inbegrepen.
Klanten die operaties willen uitvoeren buiten de standaard ondersteuningsdiensten kunnen ondersteuningsuren kopen.
Hostico behoudt zich het recht voor om de installatie van nieuwe applicaties, diensten, bibliotheken zelfs binnen de aangeschafte ondersteunings-/beheeruren te weigeren.
Beheerde VPS
De VPS-beheer service is alleen beschikbaar voor VPS die samen met een controlepaneel uit het Hostico-aanbod zijn aangeschaft.
Binnen de beheerde service heeft de klant geen toegang tot supergebruikersauthenticatiegegevens op serverniveau.
Beheer verwijst naar en bestaat uit de diensten en applicaties die nodig zijn voor de werking van een standaard hostingserver die wordt geleverd door het geïnstalleerde controlepaneel.
Daaronder vallen: webserver, mailserver, databaseserver, controlepaneel, ftp-server, programmeertalen die nodig zijn voor het draaien van clienttoepassingen.
Alle verzoeken met betrekking tot de installatie of configuratie van externe diensten en applicaties naast deze en het controlepaneel vallen onder en worden behandeld binnen de aangekochte ondersteuningsuren.
Serverbeheer door Hostico omvat de volgende bewerkingen:
- installatie en configuratie van het controlepaneel met de bijbehorende diensten
- installatie en configuratie van de firewall
- periodieke update van geïnstalleerde diensten
- 24/7 monitoring en interventie
- service-niveau optimalisaties
- automatiseringen op serverniveau
Onbeheerd / IaaS
Houders van IaaS-diensten ontvangen gratis hulp alleen met betrekking tot de werking van de aangekochte diensten en hun interconnectie op infrastructuurniveau.
VPS-configuraties, netwerken, externe opslag, enz. zijn hierin niet inbegrepen.
De overgang naar Managed VPS is alleen mogelijk met de aankoop van een nieuwe VPS met die optie.
Houders van deze diensten kunnen profiteren van extra technische ondersteuning alleen door het kopen van ondersteuningsuren.
Klanten met zelfbeheerde VPS'en worden op de hoogte gesteld als de VPS wordt geïdentificeerd als geïnfecteerd of gecompromitteerd door activiteiten die op het netwerk zijn uitgevoerd of als gevolg van het activeren van andere indicatoren die door Hostico worden gemonitord.
Afhankelijk van de ernst van de situatie en de activiteit van de VPS, zullen er verschillende maatregelen worden genomen na contact met de klant, zoals: de netwerkverbinding met het openbare netwerk ontkoppelen, de VPS stoppen, enz.
Klanten zijn verantwoordelijk voor het identificeren en verwijderen van de bron van de compromittering evenals de hulpmiddelen die door aanvallers zijn gebruikt vanaf de VPS om deze weer operationeel te maken, en/of kunnen ervoor kiezen om een nieuwe VPS aan te schaffen om de geldige gegevens die zij hebben te herstellen.
Als de klant niet ingrijpt, geen verantwoordelijkheid neemt, en de problematische activiteit van de VPS niet stopt, behoudt Hostico zich het recht voor om de werking ervan onbepaalde tijd op te schorten.
Gedeelde hosting
Klant van het gedeelde hostingpakket profiteert van 24/7 ondersteuning met betrekking tot de werking en functionaliteit van de op de server geïnstalleerde diensten. Verzoeken die buiten deze reikwijdte worden gedaan, kunnen worden geclassificeerd en aangeboden ofwel binnen andere Hostico-diensten of binnen de aangekochte ondersteuningsuren.
Op het niveau van de gedeelde server zullen er geen veranderingen worden doorgevoerd die de werking van de diensten of de server voor andere klanten op die server zouden beïnvloeden.
Houders van gedeelde hostingdiensten kunnen ervoor kiezen om ondersteuningsuren aan te kopen voor het uitvoeren van operaties die niet zijn inbegrepen in de standaard ondersteuning.
Beheerde Hosting / xCMS
Klant die hulp nodig heeft bij het uitvoeren van verschillende bewerkingen binnen de applicaties die ze hebben geïnstalleerd, kan de xCMS service contracteren.
De voorwaarden die zijn gedefinieerd voor de Managed Hosting / xCMS service zijn van toepassing.
Reseller Hosting
Net als houders van Shared Hosting-diensten profiteren klanten met Reseller-pakketten van 24/7 ondersteuning met betrekking tot de functionaliteit van de aangeboden diensten.
Gegevensmigratie
De overdracht van klantgegevens is een operatie die wordt uitgevoerd door het Hostico-team, zolang de bestemmingsserver deel uitmaakt van het Hostico-netwerk en de operatie niet onder de jurisdictie valt van andere clausules in deze algemene voorwaarden.
Deze operatie brengt in de volgende gevallen geen kosten met zich mee:
- gebaseerd op de initiële bestelling van een respectief servicepakket binnen de Shared Hosting, Reseller en Managed VPS-diensten
- tussen de servers in het Hostico-netwerk als gevolg van een Upgrade / Downgrade-operatie, behalve de in de beschrijving van deze operaties gespecificeerde
De operatie wordt tijdens de ondersteuningstijden in de volgende gevallen in rekening gebracht:
- overdracht naar VPS'en onder klantenbeheer
- gegevensoverdrachten aangevraagd binnen 30 dagen na activatie van de Hostico-service voor accounts / sites / applicaties die verschillen van de hoofdservice waaraan de overdracht wordt gedaan
- Als, door een actie / inactie van de klant in strijd met de instructies van Hostico, de gegevensoverdracht moet worden hervat
- Elke bewerking die niet kan worden uitgevoerd met geautomatiseerde middelen en handmatige of op maat gemaakte tussenkomst vereist.
Vanwege de meerdere mogelijke combinaties van instellingen, zowel voor de applicatie als voor de programmeertaal, kunnen we geen absolute garantie bieden en aanvaarden we geen verantwoordelijkheid voor de optimale werking van de site/applicatie na een pakketwijziging, migratie of klonen van de applicatie. Elke gebruiker kan zijn eigen configuraties hebben, die de prestaties en compatibiliteit met specifieke apparaten en omgevingen kunnen beïnvloeden. De klant moet ervoor zorgen dat de gegevens zoals gevraagd zijn gemigreerd, en in het geval van e-mailaccounts is de gebruiker verantwoordelijk voor het configureren/herconfigureren van de e-mailclients die zij gebruiken.
Hostico kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor operationele fouten of moeilijkheden bij het toegang krijgen tot bepaalde functionaliteiten die kunnen ontstaan door migratie tussen verschillende servers, zowel op het niveau van de website/applicatie als voor de e-mailaccounts.
Ondersteuningsuren
Ondersteuningsuren vertegenwoordigen de tijd die is gereserveerd voor klantverzoeken gedurende een maand. Deze zijn verdeeld in 2 categorieën, namelijk:
- ondersteuningsuren die standaard worden geboden binnen de aangeschafte diensten
- extra supporturen, aangeschaft voor het uitvoeren van taken buiten de standaardondersteuning
Het belangrijkste verschil tussen deze is de geldigheidsduur en de mogelijkheid van accumulatie.
De aangeboden ondersteuningsuren zijn implicit alleen geldig voor maandperiodes, vervallen aan het einde van elke betaalde hostingmaand en kunnen niet worden geaccumuleerd met die van de volgende maand.
Direct aangeschafte ondersteuningsuren kunnen worden gecombineerd met andere ondersteuningsuren en vervallen niet.
De aankoop van ondersteuningsuren garandeert niet de aanname of oplossing van verzoeken die zijn ingediend bij het Hostico-team.
De telling van ondersteuningsuren op het niveau van verzoeken die zijn ingediend bij het technische team zal plaatsvinden op basis van de tijd die is toegewezen voor probleemoplossing door de technische operator van Hostico.
Ondersteuningsuren zullen worden geteld voor alle technische verzoeken die zijn gedaan binnen de VPS Managed-diensten, ongeacht de contactmethode, waarbij de telling zal plaatsvinden voor zowel directe verzoeken die zijn gedaan door de rekeninghouder als voor derden die het recht hebben gekregen om technische verzoeken in te dienen.
Bij niet-standaard ondersteuningsoperaties begrijpen we elke actie die direct door de klant kan worden uitgevoerd (met of zonder de begeleiding van het ondersteuningsteam van Hostico), maar om verschillende redenen wordt gevraagd deze door de technische operators uit te voeren.
IX. Regels van het RESELLER-plan / VPS-plan
De cliënt heeft het recht op zijn eigen contractuele relaties op basis van de online aanwezigheid die door Hostico wordt geboden. In dit geval blijft de cliënt vanuit ons oogpunt de primaire contractpartner. De cliënt is verplicht om de in dit document vastgestelde voorwaarden en condities door te geven aan alle derden waarmee zij samenwerken en ervoor te zorgen dat zij deze begrijpen, accepteren en naleven.
In geval van wijzigingen die moeten worden aangebracht bij de klanten van de reseller / VPS-houder, zijn zij verplicht samen te werken. Op verzoek moeten zij ons de contactgegevens van hun klanten verstrekken. Hostico behoudt zich het recht voor om rechtstreeks schriftelijke bevestiging te vragen voor eventuele wijzigingen die moeten worden aangebracht met betrekking tot de klanten van de reseller / VPS-houder.
De reseller / VPS-eigenaar is verantwoordelijk voor alle schendingen van de voorwaarden en condities die door hun eigen klanten zijn gemaakt. Dit omvat financiële aansprakelijkheid voor eventuele schade die het gevolg is van deze schendingen.
De reseller / VPS-eigenaar stemt ermee in Hostico te vrijwaren van alle claims die kunnen voortkomen uit derden en andere contractuele partners van hen.
X. Inhoudsbeleid
De diensten die door Hostico worden aangeboden, geven je de vrijheid om toepassingen te uploaden, implementeren en gebruiken voor zowel persoonlijke als commerciële doeleinden.
Het gebruik van verschillende toepassingen via de diensten van Hostico is onderhevig aan de Algemene Voorwaarden van die toepassingen.
Het is de verantwoordelijkheid van de klant om hun eigen informatie en die van andere personen, rechtspersonen en andere entiteiten te identificeren.
Naleving van en het zich houden aan auteursrechten, handelsmerken en andere soorten intellectuele eigendom zijn de verantwoordelijkheid van de klant; daarom stemt de klant ermee in geen inhoud te publiceren die inbreuk kan maken op de rechten van derden of op toepasselijke wetten.
De Hostico-apparatuur en het netwerk mogen alleen voor legale doeleinden worden gebruikt.
Het verzenden, opslaan of verspreiden van informatie, gegevens of materialen die in strijd zijn met de geldende wettelijke bepalingen of die, direct of indirect, de schending van enige wettelijke bepaling kunnen vergemakkelijken, is verboden.
Onder geen enkele omstandigheid en op geen enkele manier zullen de door Hostico aangeboden diensten worden gebruikt voor de communicatie van, verwijzing naar, of richting naar een van de volgende.
- materialen of informatieve inhoud die inbreuk maken op auteursrechten, merkrechten, evenals andere intellectuele eigendomsrechten die toebehoren aan een derde partij
- naaktheid, pornografie, elk beeld of tekst met seksuele of obscene inhoud, zonder te voldoen aan de toepasselijke wettelijke voorwaarden
- kinderpornografie
- bedreigingen, misbruik, intimidatie, lasterlijke uitspraken
- elke afbeelding of tekst die bedoeld is om xenofobie aan te moedigen;
- teksten of materialen van gewelddadige aard
- lasterlijke, beledigende, kwetsende of smeedende inhoud
- inhoud met raciaal of discriminerend karakter
- inhoud die misleidend, vals, bedrog of frauduleus is
- inhoud die de privacy van een derde partij schendt of hun wettelijke rechten schendt
- vulgair, obsceen, onzedelijk of illegaal materiaal
- virussen, trojan horses of andere soortgelijke
- gepirate software of software die gericht is op degenen die software piraterij plegen of deelnemen aan soortgelijke activiteiten
De klant stemt ermee in om binnen 5 dagen na ontvangst van de melding per e-mail te reageren op de verzoeken van Hostico met betrekking tot klachten van derden over de inhoud van de website. Hostico is niet verplicht om de door klanten gepubliceerde inhoud te verifiëren of te herzien.
Hostico behoudt zich het recht voor om naar eigen goeddunken elke klantinhoud te verwijderen of aan te passen die in strijd blijkt te zijn met deze algemene voorwaarden, met voorafgaande kennisgeving.
Hostico behoudt zich het recht voor om het account van elke klant die deze bepalingen schendt zonder enige voorafgaande kennisgeving op te schorten.
In het geval dat de klant persoonlijke gegevens verzamelt/verwerkt, is het hun verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat deze verzameling/verwerking voldoet aan de toepasselijke wetgeving.
XI. Gebruikbeleid
Dit beleid is noodzakelijk om de kwaliteit van de hostingdienst te beschermen.
We willen voldoen aan de eisen van al onze klanten door kwaliteitsdiensten te leveren, een doel dat ook kan worden bereikt met de ondersteuning van de klant.
De manier waarop de klant de diensten van Hostico gebruikt, is nauw verbonden met de goede werking van de apparatuur en het netwerk, waardoor het noodzakelijk is om een geschikte omgeving te waarborgen voor het leveren van hostingfaciliteiten.
We staan het gebruik van programma's die continu op de achtergrond draaien niet toe.
We staan het niet toe dat scripts worden uitgevoerd door cron-taken die zijn ingesteld op intervallen korter dan 5 minuten.
We staan het gebruik van CGI-scripts niet toe.
De volgende activiteiten zijn verboden:
- het gebruik van Hostico-diensten voor het creëren of verzenden van computervirussen, wormen, flooding, mailbombardementen, of het deelnemen aan denial of service-aanvallen
- het gebruik van scripts voor proxy of IRC, of typen zoals FormMail, PhpShell of andere vergelijkbare, inclusief commerciële scripts die bekende beveiligingskw Vulnerabilities bevatten, chat rooms, wap chats; IRC Egg Drop bots, torrent trackers, enz., top sites, online games (behalve flash spellen)
- het verzamelen van persoonlijke informatie voor illegale doeleinden
- ongerechtigde toegang tot gegevens, systemen of netwerken (phishing, spoofing, proxy, hacking, sniffing, enz.), inclusief elke poging om de kwetsbaarheid van het systeem of netwerk te onderzoeken, scannen of testen of om beveiligingsinbreuken te creëren zonder toestemming van de eigenaar van het netwerk of systeem
- iedere tussenkomst op de dienst die aan een gebruiker wordt geleverd, op een server of netwerk zoals: mailbombardement, flooding, opzettelijke acties om het systeem te overbelasten
- TCP-IP pakket spoofing
- om geïnfecteerde, beschadigde bestanden of enige andere software of soortgelijke toepassingen te uploaden die een derde partij schadelijk kunnen zijn
- om een andere gebruiker te beperken of te voorkomen dat deze gebruik maakt van de diensten van Hostico
- om informatie of e-mailadressen van derden te verzamelen of te vergaren zonder hun toestemming
Elke poging om servers of klanten te schaden is ten strengste verboden. Elke activiteit die de goede werking van de server beïnvloedt, wordt als misbruik beschouwd en zal worden gezien als een poging om andere colocated klanten te schaden.
Elk script dat een potentieel beveiligingsrisico vormt of de prestaties van de servers of de veiligheid van het netwerk kan beïnvloeden, wordt automatisch gesloten of verwijderd zonder voorafgaande kennisgeving.
Hostico behoudt zich het recht voor om snel op te treden om toegang tot elk account, elke applicatie, activiteit of informatie te verwijderen, blokkeren of opnieuw in te stellen die van nature de werking van de respectieve apparatuur van het Hostico-netwerk kan beïnvloeden of de rechten van een derde partij kan schaden.
Om de juiste werking van elektronische berichten te waarborgen, moeten de volgende bepalingen in acht worden genomen door de klant.
Volgens de wettelijke bepalingen is het verboden om commerciële communicatie via elektronische post te voeren, behalve in gevallen waarin de ontvanger uitdrukkelijk vooraf toestemming heeft gegeven om dergelijke communicatie te ontvangen.
E-maillijsten / Nieuwsbrief
Mailinglijsten kunnen worden beheerd onder voorwaarden waarin individuen hun expliciete toestemming hiervoor geven, toestemming die moet worden vastgelegd door de lijstbeheerder en gedurende de hele levensduur van de mailinglijst moet worden bewaard.
Hostico vereist dat elke commerciële e-mail of als onderdeel van een mailinglijst eenvoudige en zichtbare "dubbele opt-in/dubbele opt-out" opties bevat.
Het verzenden van bulk-e-mails verbruikt serverbronnen, en deze actie heeft een negatieve impact op de kwaliteit van de diensten die de klant ontvangt; daarom hebben we enkele aanbevelingen in dit verband:
- de verzending moet vroeg in de ochtend (voor 09:00) of 's avonds na 22:00 plaatsvinden
- de verzending zou beperkt moeten zijn tot een paar dozijn e-mails/minuut
Niet-naleving van deze aanbevelingen kan leiden tot:
- de congestie van de e-mailserver door een zeer hoog aantal verzoeken, wat soms resulteert in het blokkeren van de mailserver
- het op de zwarte lijst zetten van het IP-adres van waaruit de verzending plaatsvindt in meerdere spamlijsten, met gevolgen voor alle klanten die toepassingen op de betreffende server hosten
- zeer lage ranking op het gebied van e-maildiensten zoals Yahoo, Gmail, enz.
- grote vertraging bij e-mailtransmissie
- aflevering aan andere e-mailservers kan onmogelijk worden
- die alle klanten die met het netwerk verbonden zijn beïnvloedt vanwege het onjuiste functioneren van de servers.
Hostico beperkt het aantal e-mails dat per uur kan worden verzonden niet, maar houdt het SMTP-verkeer in de gaten en behoudt zich het recht voor om in te grijpen, ook door verzonden berichten te verwijderen en contact op te nemen met de klant als we geloven dat een bepaalde verzending niet binnen het volume van het aangeschafte servicepakket valt of de werking van de server schaadt.
Als de klant een mailinglijst heeft, wordt aanbevolen om contact op te nemen met Hostico om goede verzendpraktijken vast te stellen en zich aan te passen aan een optimaal servicepakket.
De limiet voor een bijlage is 25MB. Het maximale aantal ontvangers voor een bericht is 25.
Wij raden het niet aan / staan het niet toe om naar een groter aantal CC/BCC-ontvangers te verzenden, omdat als een enkel adres onder de ontvangers onjuist / niet-functioneel is, het gehele bericht op de server geblokkeerd zal blijven.
Om negatieve effecten op de werking van de diensten te voorkomen, behoudt Hostico zich het recht voor om bepaalde parameters van de aangeboden e-mailservice aan klanten op elk moment te beperken.
Anti Spam Beleid
Het verzenden van ongewenste commerciële berichten (SPAM) om een site te promoten met behulp van onze servers of via derde partijen om een site of applicatie gehost op het Hostico-netwerk te promoten, zal leiden tot de opschorting of annulering van het hostingaccount van de klant, zonder enige voorafgaande kennisgeving.
Hostico staat het gebruik van zijn diensten niet toe, direct of indirect, voor het verzenden, verzenden, afhandelen of afleveren van e-mailberichten:
- ongevraagd (spam) in strijd met bestaande wetten op dit gebied
- naar e-mailadressen verkregen via oogstmethode
- naar adressen die onvolledig of onnauwkeurig zijn
- die niet voldoen aan de beste praktijken in de branche
- voor aangeschafte, gehuurde of geleende lijsten
- aan lijsten die een hoog aantal SPAM-klachten zullen genereren
- naar adressen die ertoe zullen leiden dat het IP op blacklists wordt geplaatst
- die gebruik maken van of vervalste headers bevatten
- die niet-bestaande domeinnamen gebruiken of bevatten
- die de ontdekking van het oorsprongspunt van de transmissie verbergen of proberen te compliceren
- die andere misleidende adresseringsmethoden gebruiken
- die de domeinnaam van een derde partij gebruiken zonder hun toestemming
- verzonden via een derde partij server zonder hun toestemming
- die valse of misleidende informatie bevatten
De Klant verbindt zich ertoe binnen 5 dagen na de kennisgeving te reageren op verzoeken van Hostico met betrekking tot klachten van derden over hun activiteiten.
Hostico behoudt zich het recht voor te allen tijde bewijs te vragen over de toestemming die door de abonnee aan de lijstoperator is gegeven met betrekking tot het verzenden van berichten.
Hostico behoudt zich het recht voor de lijstoperator te vragen naar de methoden van inschrijving/afmelding die aan de abonnees zijn gepresenteerd.
Hostico behoudt zich het recht voor de accountactiviteit op te schorten als aan deze bepalingen niet wordt voldaan.
E-mail verzenden / ontvangen
Hostico kan niet garanderen dat de e-mails die vanaf zijn apparatuur en netwerk naar de inbox van de ontvangers worden verzonden, worden afgeleverd.
Hostico kan ook niet garanderen dat e-mails worden afgeleverd ongeacht de locatie van de afzender/ontvanger (intern/extern aan het Hostico-netwerk).
De verzending en ontvangst van een e-mail kan worden beïnvloed door verschillende interne of externe factoren, waarvan we de volgende opsommen:
- mailboxen zonder beschikbare ruimte die geen berichten meer kunnen ontvangen
- Afzender-IP's opgenomen in verschillende blacklists waarvan de verbinding met de bestemmingsmailserver is geblokkeerd
- storingen met betrekking tot het verzenden/ontvangen van mailservers
- storingen op het interne/externe netwerkniveau
- mailservers met agressieve spamfilters
- e-mailinhoud die als spam wordt beschouwd door de server van de verzender/ontvanger
- bijlagen die de groottegrenzen overschrijden die door de verzender/ontvanger mailserver worden geaccepteerd
- tijdelijke weigeringen van e-mailberichten vanwege greylisting-beleid
- enz.
Toegewijd IP
De status van toegekende dedicated IP's aan klanten wordt van tevoren gecontroleerd voordat de daadwerkelijke toewijzing plaatsvindt.
De verificatie omvat maar is niet beperkt tot: de status van het IP in verschillende zwartlijsten, de reputatie, enz.
Daarom zal elke volgende wijziging van het IP alleen worden gedaan om goed onderbouwde redenen. Het verzoek om een IP te veranderen kan worden geweigerd of in rekening worden gebracht als de acties van de klant de status of de reputatie van het IP hebben beïnvloed.
Het wijzigen van het dedicated IP brengt een eenmalige kosten van 10€ met zich mee.
De Dedicated IP-diensten omvatten een enkele Dedicated IP die zal worden toegewezen aan alle domeinen, subdomeinen en accounts die onder deze service draaien. In het geval van het willen scheiden van bepaalde domeinen, subdomeinen en accounts naar andere dedicated IP's, is een aparte aankoop hiervan noodzakelijk.
De toewijzing van IPv6 (waar mogelijk) gebeurt parallel met de toewijzing van IPv4, omdat ze elkaar niet uitsluiten. De aangeboden service zal gelijktijdig werken op zowel IPv4 als IPv6. Op aanvraag van de klant kan het IPv6-adres worden verwijderd.
XII. Bronnen
Elk gedeeld hostingaccount heeft zijn eigen bronnen, afhankelijk van het type pakket dat is aangeschaft. De gedetailleerde lijst van deze bronnen kan worden bekeken door de pagina gebruik bronnen te openen.
Alle accounts worden gemonitord om het verbruik van hun bronnen te volgen.
Hostico behoudt zich het recht voor om de klant te contacteren voor een upgrade van het huidige pakket of met suggesties voor prestatieverbetering als een of alle bronnen van het huidige hostingaccount vaak tot hun maximale capaciteit worden gebruikt.
Bestanden groter dan 500 MB kunnen niet worden opgeslagen op gedeelde hostingaccounts, behalve voor de back-up van het account.
De diensten van Hostico mogen niet worden gebruikt voor audio streaming, video, bestandsoverdracht of het delen van afbeeldingen.
Het gebruik van onze servers als opslag (bijv. films, mp3's, foto's, archieven, softwarepakketten, enz.) is ook verboden.
Hostico behoudt zich het recht voor om toepassingen of accounts waarvan de activiteit de goede werking van de server op enige manier belemmert of beïnvloedt, zonder voorafgaande kennisgeving op te schorten.
Het Reseller-plan staat de creatie/toevoeging van maximaal 10 hostingaccounts gratis toe, inclusief het account van de reseller zelf. Klanten die een groter aantal accounts willen creëren/toevoegen, hebben de optie om limieten boven de standaard limieten aan te kopen.
In het geval van VPS'en die worden beheerd door Hostico, kan de licentie van het controlepaneel dat op de VPS is geïnstalleerd een beperking opleggen aan het aantal accounts en/of domeinen dat onder die specifieke licentie kan worden aangemaakt. Deze beperking kan te allen tijde worden aangepast en/of verwijderd door een downgrade/upgrade van de bijbehorende controlepaneellicentie uit te voeren.
De ruimte die wordt aangeboden door VPS-pakketten vertegenwoordigt de totale waarde die aan de server is toegewezen, maar niet de waarde waar de klant direct van zal profiteren voor hun gegevens (websitebestanden, databases, e-mails).
Een deel van de totaal toegewezen ruimte zal worden bezet/gebruikt door het besturingssysteem dat op de VPS is geïnstalleerd, evenals door een eventueel controlepaneel. De ruimte die direct beschikbaar is voor de gegevens van de klant wordt hierdoor verminderd.
Een deel van deze ruimte moet ook altijd beschikbaar blijven voor de mogelijkheid om het besturingssysteem en andere daarop geïnstalleerde applicaties bij te werken.
Houders van VPS'en beheerd door Hostico worden automatisch op de hoogte gesteld wanneer de beschikbare middelen op de VPS beginnen te naderen een kritiek niveau, zodat zij de nodige maatregelen kunnen nemen.
In het geval dat de klant geen actie onderneemt om de beschikbare opslagruimte te vergroten en deze onder de 1% of 1GB valt, behoudt Hostico zich het recht voor om de werking van de VPS te schorsen om gegevenscorruptie te beschermen.
Voor de presentatie van de uitgebreide capaciteit van de functies die door de diensten worden aangeboden, kunnen in sommige situaties woorden zoals "Onbeperkt" en/of "Ongemeten" worden gebruikt om ze te beschrijven.
Deze woorden verwijzen naar de mogelijkheid om een hoog aantal middelen te gebruiken en niet naar de mogelijkheid van onbeperkt gebruik van die middelen, meer specifiek zonder het bestaan van een bovenlimiet die aan hen is gekoppeld.
Deze drempels met betrekking tot de middelen die kunnen worden aangemaakt of toegevoegd (mailboxen, subdomeinen, geparkeerde domeinen, voltooiingsdomeinen, enz.) zijn ingesteld op het aantal (hoeveelheid) 999.
Wat betreft de drempel voor maandelijk verkeer, deze wordt bepaald door de bandbreedte die aan de gecontracteerde dienst is toegewezen, met een constante snelheid van XMb/s (bandbreedte/seconde) met de mogelijkheid om een verkeer van X*S/Maandelijks (bandbreedte/seconde * aantal seconden dat bij de maand hoort) niet te overschrijden.
Hulpbronverbruik
Gedeeld VPS
In het geval van VPS met gedeelde middelen, is hun maximale gebruik op een constante basis verboden.
Hostico zal het resourceverbruik monitoren en de klant op de hoogte stellen in gevallen waarin het verbruik de volgende drempels overschrijdt:
- CPU 100% voor perioden langer dan 30 minuten
De klant heeft de mogelijkheid om ofwel de situatie die zich heeft voorgedaan te identificeren en op te lossen, ofwel te migreren naar een Dedicated VPS. Hostico behoudt zich het recht voor de werking van de VPS te schorsen als de processen invloed hebben op de goede werking van andere VPS'en op de VPS-knoop of in het geval van het negeren van meerdere meldingen die in dit verband zijn verstuurd.
Toegewijde VPS
De middelen die voor deze soorten VPS zijn toegewezen, zijn 100% toegewijd.
Hun gebruik kan daarom gedurende langere periodes op maximale niveaus plaatsvinden.
XIII. Geldigheid
Dit document is geldig voor onbepaalde tijd.
Hostico behoudt zich het recht voor om wijzigingen aan dit document aan te brengen, daarom worden cliënten aangemoedigd om het periodiek te raadplegen.
Wijzigingen aan dit document zijn beschikbaar op het volgende adres: Updates voorwaarden
In het geval van grote wijzigingen, zullen cliënten via e-mail op de hoogte worden gesteld.
Als u aanvullende vragen heeft, neem dan contact met ons op.
Laatste update 01.10.2024
Dit document is een niet-officiële vertaling. De versie met juridische waarde is het originele document in de Roemeense taal. In geval van afwijkingen heeft de Roemeense versie voorrang.