Heractivatie van de hostingpakketten
In de volgende sectie zullen we alle informatie en de procedure voor het heractiveren van hostingpakketten in het Hostico-klantenaccount bespreken.
Elk van ons heeft te maken gehad met de situatie waarin we om verschillende redenen een betaling niet konden uitvoeren, en onze diensten zijn opgeschort. Heractivatie vereist in de meeste gevallen contact met het ondersteuningsteam, en als zij geen telefonische ondersteuning of live chat bieden, is de enige overgebleven oplossing e-mail, die, afhankelijk van de snelheid van het team, sneller of langzamer kan worden opgelost.
Vervolgens zullen we de nodige stappen doorlopen om het hostingpakket in het Hostico-klantenaccount te heractiveren.
De eerste stap die we moeten nemen is ervoor te zorgen dat we ingelogd zijn op het juiste klantaccount waar de gesuspendserde service zich bevindt.
Daarna gaan we naar de linkerkant naar de sectie „Diensten” en krijgen we toegang tot de opgeschorte dienst in het account die we willen heractiveren.
Als ik de service correct heb benaderd, zullen alle opties in het paneel monochroom zijn (grijs gemaakt), met uitzondering van de sectie aan de bovenkant van de pagina.
Om het heractivatieproces te starten, klikken we op de groene knop „Tijdelijke Reactivatie”.
Opmerking: Als het opnieuw activeren van het pakket niet mogelijk is (om verschillende redenen), zal de melding bovenaan de pagina niet aanwezig zijn en zal het opnieuw activeren onmogelijk zijn.
Als het proces succesvol is verlopen, zullen we worden begroet met een bevestigingsbericht, en na het vernieuwen van de pagina zullen alle functionaliteiten van het hostingpakket opnieuw actief zijn.
Opmerking:
- Standaard worden de hostingdiensten automatisch actief gehouden voor een periode van 7 dagen na de vervaldatum. Reactivatie van het pakket kan worden aangevraagd voor nog eens 7 extra dagen, wat een totale uitstelperiode van 14 dagen na de vervaldatum betekent.
- Heractivering van de diensten is alleen mogelijk na een periode van 90 dagen. Als u een eerdere heractivering hebt aangevraagd in de afgelopen 90 dagen, is heractivering niet mogelijk, noch door u, noch door een Hostico-operator.
- In het geval van diensten die om andere redenen zijn opgeschort, zoals de schending van de voorwaarden en bepalingen van Hostico, is heractivatie via de klantinterface niet mogelijk.
- Heractivering van een gesloten hostingpakket is niet mogelijk. Als u een hostingpakket had dat van de Hostico-servers is verwijderd, is het noodzakelijk om een nieuwe hostingorder te plaatsen (als de oude bestanden niet van belang zijn), of u kunt het supportteam contacteren om te controleren of het mogelijk is om de oude bestanden te herstellen.
- Als u in de afgelopen 90 dagen geen heractivatie hebt aangevraagd en de heractivatieknop niet aanwezig is, moet u contact opnemen met de commerciële afdeling om de gepresenteerde situatie te verifiëren.