Massale herhaalaankopen activeren op domeinniveau
In het volgende zullen we het massarecursiesysteem op domeinen bespreken, waarbij we de basisfunctionaliteit uitleggen.
Inleiding
Massaal herhaaling voor domeinen is een geschikt hulpmiddel voor alle klanten die meerdere diensten op hun account hebben en terugkerende betalingen voor bepaalde of alle domeinen in het account willen activeren. In het volgende zullen we de stappen doorlopen om herhaling te activeren zowel voor alle domeinen (in bulk) als voor de optie van selectie.
Eisen
Massare terugkerende opties zullen alleen zichtbaar zijn in het klantenaccount nadat een kaart is toegevoegd en gevalideerd. Als u geen kaart heeft toegevoegd en hulp nodig heeft in dit opzicht, kunt u het artikel doorlezen: "Algemeen Kaartbeheer".
Stappen
Direct na het inloggen op het Hostico klantenaccount kiezen we de sectie "Domeinen" aan de linkerkant van de pagina.
Zoals vermeld in de inleiding van het artikel, moeten de herhalingsopties zichtbaar zijn nadat je eerst een kaart aan je account hebt toegevoegd. Als je de kaart hebt toegevoegd, wordt deze weergegeven in het "Acties" menu als volgt:
Hier zult u 4 opties opmerken: Vernieuwen, Alle Vernieuwen, Terugkerende Betaling, Alle Terugkerende Betalingen.
De eerste twee opties zijn voor het genereren van proforma facturen voor vooruitbetaling, terwijl de laatste twee de items van interesse voor dit artikel zijn.
Als "Terugkerende Betaling" is geselecteerd, moeten de domeinen waarvoor activatie van de herhaling gewenst is, handmatig worden aangevinkt. Als echter "Terugkerende Betaling Alle" is geselecteerd, worden alle domeinen in het account automatisch aangevinkt.
Een belangrijk aspect om te overwegen is de facturatie-informatie. Als we de factuur willen laten uitschrijven op andere informatie dan die van het hoofdaccount, kunnen we een facturatie-subcontact selecteren uit de sectie Contact.
Let op! - Als u een subcontact selecteert en meerdere kaarten in het account heeft, moet u ervoor zorgen dat de geselecteerde facturatie-informatie en de kaarthouder overeenkomen voordat u de procedure bevestigt. Dit is belangrijk voor een correcte facturering en de daaropvolgende boekhoudkundige afhandeling door de klant (in het geval van betalingen die namens een bedrijf zijn gedaan).
Nadat u ervoor heeft gezorgd dat alle aspecten zijn gecontroleerd, ronden we de procedure af door op de Bevestigen.
te klikken.
Opmerking
Als je de verkeerde kaart of subaccount hebt geselecteerd, kun je de opties op de algemene domeinpagina bijwerken door rechtstreeks de domeinnaam te openen en deze vanaf die pagina te deactiveren. Als je deze aspecten niet kunt bijwerken, neem dan contact op met de verkoopafdeling om de situatie op te lossen.
Op het moment dat je de herhaling selecteert, moet je de geldigheid van de kaart controleren. Als de herhaling actief is, maar de kaart verloopt voordat de domeinbetaling plaatsvindt, is het niet meer mogelijk om het bedrag af te schrijven, met het risico dat het domein "opgeschort" kan worden, en in sommige situaties kunnen extra kosten voor heractivatie vereist zijn.